Årets elevprodukt 12-13

Vinder - Greenpeacespillet

Alexander & Frederik fra Brøndby Gymnasium har med deres kampagnespil til Greenpeace lavet årets elevprodukt.

Spillet tager udgangspunkt i en enkelt idé, der matcher både formål og målgruppe: forsvar isbjørne på et lille isbjerg mod foruringen. Spillets visuelle stil er også i tråd med målgruppen og der både introduktion, stigende sværhedsgrad og en drabelig afslutning. Teknisk er der lavet en række fint tænkte løsninger.

Alt i alt et gennemført elevprojekt på c-niveau, der kun afsløres som elevprodukt af de grafiske begrænsninger i Scratch.

2. plads - Aduino Plant Guardian

Magnus & Andreas fra Roskilde Tekniske Gymnasium kommer ind på anden pladsen med en simpel, men nytænkende idé: Arduino Plant Guardian, dimmeren der vander dine planter for dig. Prototypen virker og har tilmed har trådløse kommunikation og egen kommunikationsprotokol. En super idé, der bare skal finpudses og masseproduceres!

3. plads - Bomberman

Helene, Mathias og Tobias fra Aalborg Katedralskole tager årets tredje plads med en fuldt spilbar udgave af Bomberman lavet på bare 5 elevtimer. Gruppen har arbejdet enormt effektivt ved at koordinere deres arbejde via Scrum, så de kunne arbejde og kode parallelt. Selvom der skulle være brugt noget længere tid er det et flot og færdigt resultat, de er kommet frem til. - Teknisk sejt og effektivt lavet

Præmie

Ud over æren har it-læreforeningen sponsoreret slik til holdene og en Sphero til vindergymnasiet!

Medmindre andet er angivet, er indholdet af denne side licenseret under Creative Commons Attribution-NonCommercial 3.0 License