Hvidovre Gymnasium

Her kan du læse om informationsteknologi på Hvidovre Gymnasium og de temaer eleverne plejer at vælge. - Du kan læse mere i vores brochure om faget og studieretningerne: Informationsteknologi på HvG.

Hvidovre Gymnasium & HF tilbyder informationsteknologi som:

Apps
Vi laver egne apps i appinventor som spil, eller lave mobilen om til en remotecontrol der styre robotter! Vi undersøger, hvad mobilen og apps kan gemme om os og hvad det kan (mis)bruges til!

Billedmanipulation
Vi ændrer alle på billeder: beskærer, bruger filtrer, fjerner røde øjne og måske et grimt smil? Hvad sker der når billederne ændres og hvordan påvirker det os? Vi afprøver kameraer, laver egne manipulerede billeder og filtre - som billederne i galleriet, der er lavet af elever i 2. a!

Robotter

Vi undersøger, hvad en robot er og hvordan den fungerer. Bagefter bygger og programmerer vi skolens legorobotter, så de kan finde rundt, løfte og flytte ting, tegne, danse og meget mere!

Er der stemning for det, deltager vi i en robotkonkurrence som DTU's robocup i videoen!

Spil

Vi ser på hvordan spil designes og udvikles samt hvilke principper der ligger bag spil. Vi udvikler egne spil som reklamespil eller
læringsspil og tester dem på hinanden.

Klik på billedet for at prøve spillet!

Sociale Medier
Hvad er bedst: Facebook, Google+ eller Twitter? Hvad er forskellen på de tre? Hvordan tjener de penge? Hvilke oplysninger har medierne om os… og hvilke sælger de videre?

Alt dette undersøger vi for bagefter at prøve at lave egne hjemmesider der udnytter de sociale medier!

Medmindre andet er angivet, er indholdet af denne side licenseret under Creative Commons Attribution-NonCommercial 3.0 License