Interaktive Test Faglige Mal

Faglige mål

  • It-systemers betydning for brugere
    • Interaktive test betydning for brugernes valg
  • Principper bag it-systemers arkitektur
    • Trelagsarkitektur: pege på elementer i funktions-, data- og brugergrænselag
  • Repræsentation og manipulation af data
    • Spørgsmål i test som repræsentation af valg, produkt, bruger…
    • Repræsentations kvalitet vs. brugervenlighed/antal spørgsmål
    • Tab af data
  • Basale strukturer i programmeringssprog og udarbejde it-produkter
    • Betingelser, Forgreninger, Variable, Funktioner
    • Udvikling af egen test
  • Modellering og strukturering
    • Skitsering via mockups
    • Rutediagrammering af test
  • Beskrive, analysere og udarbejde interaktionsdesign
    • Interaktionsmuligheder fordele og ulemper: tekstfelt, skydebar , flueben, radioknap, selectboks, klikbar tekst, klikbart billede
    • Brugervenlighed - Jacob Nielsens 10 bud
  • Innovative it-systemer
    • Test karakteristika: selvstændighed & kompleksitet
    • Test potentiale: kvalificere valg, og/eller spare ressourcer
    • Konceptudvikling - Throwaway Prototyping
Medmindre andet er angivet, er indholdet af denne side licenseret under Creative Commons Attribution-NonCommercial 3.0 License