Interaktive Test Faglige Mal
Faglige mål
- It-systemers betydning for brugere
- Interaktive test betydning for brugernes valg
- Principper bag it-systemers arkitektur
- Trelagsarkitektur: pege på elementer i funktions-, data- og brugergrænselag
- Repræsentation og manipulation af data
- Spørgsmål i test som repræsentation af valg, produkt, bruger…
- Repræsentations kvalitet vs. brugervenlighed/antal spørgsmål
- Tab af data
- Basale strukturer i programmeringssprog og udarbejde it-produkter
- Betingelser, Forgreninger, Variable, Funktioner
- Udvikling af egen test
- Modellering og strukturering
- Skitsering via mockups
- Rutediagrammering af test
- Beskrive, analysere og udarbejde interaktionsdesign
- Interaktionsmuligheder fordele og ulemper: tekstfelt, skydebar , flueben, radioknap, selectboks, klikbar tekst, klikbart billede
- Brugervenlighed - Jacob Nielsens 10 bud
- Innovative it-systemer
- Test karakteristika: selvstændighed & kompleksitet
- Test potentiale: kvalificere valg, og/eller spare ressourcer
- Konceptudvikling - Throwaway Prototyping