Konference om Informationsteknologiforsøget 29/04 2014
foredrag.jpg

Undervisningsministeriet afholder konference d. 29 april 2014 på Campus Vejle: Erfaringsopsamling om informationsteknologi-forsøgets 3 år.

Obs! Tilmeldingsfrist forlænget til 11 april!

På gensyn i Vejle den 29 april

Henning Agesen
Tilmelding på www.lmfk.dk (vælg kurser eksterne/UVM konferencer)

Undervisningsministeriet indbyder hermed til konference.

Erfaringsopsamling om Informationsteknologi-forsøgets 3 år: 2013 – 2014

  • Tirsdag den 29 .april 2013
  • Campus Vejle (Handelsgymnasiet i Vejle),
  • Boulevarden 48, 7100 Vejle, Danmark, +45 72 16 26 16

Program

foreløbigt, justeringer kan forekomme

09.30 – 10.00 Ankomst og kaffe

10.00 – 10.30 Velkomst
Velkomst ved Morten Weiss-Pedersen, direktør

Generel orientering om forsøget, status, evaluering, v. fagkonsulent Henning Agesen

10.30 – 11.30 Informationsteknologi-faget
Michael Caspersen, centerleder, Center for Scienceuddannelse, Aarhus Universitet

Status på forsøget og et bud på fremtidsperspektiverne for ”faget” i et nationalt og internationalt perspektiv.

11.45 – 12.45 Cs4fn and computational thinking
Paul Curzon; Professor of Computer Science in the School of Electronic Engineering and Computer Science, Queen Mary, University of London

Computational thinking is a fundamental skill set that students supposedly learn by studying Information Technology. We will demonstrate how computational thinking ideas can be introduced in an integrated way using ‘Computer Science for Fun’ activities, games and magic tricks, getting students out of their seats and away from their computers.

12.45 – 13.30 Frokost

13.30 – 15.30 Workshops ( 2 runder a 60 min )

1. Spiludviklings-forløb til B- niveauet med Gamemaker/GML samt GML i fagligt samspil (SRO)
Karl Mallasé , Espergærde Gymnasium og HF

Overvejelser bag et spil - inklusiv spilgenre, spillertyper og gameplayet. Fokus på spilproduktion, fra idé til virkelighed. Implementering i udviklingsmiljøet GameMaker/GameMaker Language 2. Eksempler på stepwise improvement. Variabler og gængse programmeringsstrukturer i GameMaker Language2.

2. Html5 og Css3
Jonathan M. Hethey , Erhvervsakademiet Lillebælt
Video, animationer og lyd uden adobe flash er en standard allerede nu. Lær mere om hvorfor HTML5 har mange nye semantiske elementer, CSS3 media queries er et must have for hver webside og JavaScript er et af de mest vigtige sprog i verdenen lige nu.

3. Innovation som fagligt mål i faget. Elisabeth Husum, Egaa Gymnasium ; Lars Gaub, Aalborg Katedralskole.

Hvordan tilrettelægger man undervisningen så eleverne kan genkende et innovativt it-system og vurdere det? Hvordan tilrettelægger man undervisningen så eleverne selv arbejder innovativt?

4. "Out of the box" … gennemgang af et 6-modulers C-forløb med App-inventor . Ken Mathiassen, Sønderborg Statsskole

I denne workshop gennemgås et forløb hvor eleverne programmerer deres Android SmartPhone, så den kan styre et overvågningskamera.

15.30 – 16.00 Opsamling og afrunding v fagkonsulent Henning Agesen

Tilmelding

Deltagelse i konferencen koster 250 kr. pr. deltager.

Tilmelding med prioriteret valg af de 4 præsenterede workshops (man kan deltage i 2 workshops) … senest den 11. april 2013 på LMFK sekretariatets hjemmeside www.lmfk.dk (vælg kurser eksterne/UVM konferencer).

Med venlig hilsen

Henning Agesen

UVM Kontoret for gymnasiale uddannelser Frederiksholms Kanal 26 1220 København K.
kd.mvu|nesega.gninneH#kd.mvu|nesega.gninneH
4132 4684


Arrangement - BendtsenBendtsen - Rediger

Medmindre andet er angivet, er indholdet af denne side licenseret under Creative Commons Attribution-NonCommercial 3.0 License