Søgemaskine-optimering og Google Analytics

Konverteringsrate

Indenfor e-business taler man om konverteringsraten. Hvor mange besøgende på din side går fra at være tilfældige surfere til at blive KUNDER, hvordan konverterer vi dem fra besøgende til kunder? Hvad er det kritiske indhold, tilbud, priser, varer eller brugeroplevelser på siden, der får dem til at blive og købe en vare?

At forstå målgruppen er naturligvis en vigtig del af dette arbejde,

Værktøjer til målgruppe-forståelse

  • Minerva eller Gallup-modellen.
  • Personas

Søgemaskine-optimering - SEO

Søgemaskine optimering vil sige, at man når man designer sin side, arbejder bevidst på at få sin side i top på søgemaskinerne. Det dog svært, da kriterierne for at komme højt i Google (eller andre søgemaskiner) er hemmelige og hele tiden ændres. Det siges, at Google vurdere på over 200 ting, men side-titel, meta-tags, overskrifter, underoverskrifter, om den er mobil-venlig m.m. er givet vigtige.

Se fx nogle af Thorbjørn Fjellsted fra firmaet SEO.dk's videoer

Google Analytics

Google Analytics er et gratis værktøj, som du kan bruge til at se, hvordan dine brugere anvender din side, hvor de kommer fra, hvilken browser de anvender m.m.

Du kan læse meget mere om Google Analytics her

Medmindre andet er angivet, er indholdet af denne side licenseret under Creative Commons Attribution-NonCommercial 3.0 License