Vi skal nu arbejde på designet af interaktionsdesignet til vores app. Til dette vil vi bruge ”low fidelity prototyping”.
Læs: http://www.wytepad.com/learn/prototyping-fidelity/.
Bemærk at hvor ”low fiedelity prototyping” er en arbejdsmetode med fokus på hurtigt og nemt at vise dele af designet af en app, er ”high fidelity prototyping” en arbejdsmetode, hvor man går mere i dybden og konstruerer dele af funktionaliteten af en app.
Opgave 1
Hent kassen med Wytepad. Lav en skitse af jeres interaktionsdesign. I denne arbejdsopgave skal I tænke over
- Hvor skal menuer være?
- Hvad skal man kunne klikke på?
- Skal der være andre måder man kan interagere med appen på?
- Hvilke farver skal der bruges?
- Hvilke billeder skal bruges?
Nu har I lavet den første beskrivelse af jeres design. Næste skridt er at lave designet interaktivt og hertil bruger vi appen Marvel.
Opgave 2
Installer appen Marvel vha. Følgende guide: http://www.wytepad.com/learn/marvel-guide/
Lav arbejdet med at gøre designet interaktivt - følg ovenstående guide. I behøver ikke ”Bonus step”.
Nu skal jeres design testes.
Opgave 3
Læs: http://www.wytepad.com/learn/user-involvement/
Planlæg båden en ”content testing” og ”interactive testing”.
I skal også overveje Usability. I kan enten selv gøre jeres observationer på brugeren under testen, eller diskutere usability af jeres design direkte med brugeren.
Skriv det I ønsker at observere ved testen ned.
Opgave 4
Find en testperson og udfør testen. Tag noter undervejs.
Opgave 5
Implementér de idéer I synes er relevante og gode i jeres egen interaktive prototype.
Opgave 6
Lav de tilrettelser I synes er relevante i forhold til brugertesten og det I fandt på internettet i forhold til lignende apps.
Nu har I den første prototype til jeres app, der beskriver interfacet, funktionaliteten og interaktionen.